Niels lette op functionaliteit, maar besteedde ook veel aandacht aan een aantrekkelijk uiterlijk. ‘De caravan is zo vormgegeven dat je het interieur als ruim ervaart. De ronde vormen van de buitenkant komen ook terug in het interieur. Overbodige kastjes heb ik weggelaten, niet alleen als gewichtsbesparing, maar ook een ruimtelijker effect en minder werk bij het in- en uitpakken. Bij vliegreizen past alles in een paar koffers en handbagage. De eenvoud van kamperen heb ik terug willen brengen in deze caravan. Het uitzicht vind ik ook belangrijk, daarom heeft de caravan brede panorama-ramen die van de omgeving een soort schilderij maken. Wat ook past bij de eenvoud van het ontwerp is de luifel. Deze bestaat uit twee haken aan de caravan en slechts één tentstok, maar ook variant van een luifel die breed uitwaaierd met twee tentstokken, voor als je meer schaduw wilt.’
Niels denkt dat de caravan uiteindelijk zo’n €20.000,- gaat kosten, maar op dit moment rijdt de caravan helaas nog niet rond. Niels zoekt naar mogelijkheden om de caravan te realiseren door een fabrikant die het op de markt wil brengen, of door middel van crowdfunding. ‘Het wordt tijd voor vernieuwing in het ontwerp van de caravan, zodat er weer mooie, moderne caravans op de weg komen. Nederland, Engeland en Duitsland zijn landen waar het met de caravan op vakantie gaan erg populair is. Hier ligt dus een grote markt. Glamping is op dit moment erg populair en daar past deze design caravan prima bij.’
Hear, hear! Wat een te gekke caravan is het. Prachtig. Een echte design-caravan… Ik zoek duimpjes voor het ontwerp van Niels. Dan kan hij met onze duimpjes en reacties naar de grote caravanjongens… Komt u maar met alle likes en reacties!