Lidia was er tien jaar geleden helemaal klaar mee: ‘Na weer een vakantie in een huuronderkomen met plasspetters op de bril, spaghetti resten op het bestek en buren op nog geen meter afstand. We wilden vrijheid! En onze eigen spullen bij ons hebben.’ Ze vertelt.

Hoe het begon
‘Omdat we net twee kleine kinderen hadden, besloten we om niet een opknapper te kopen, maar een degelijke tweedehandse. Het werd een Bürstner uit 2000. De eerste jaren gingen we op pad met leuke accessoires, maar de verfkwast kwam er nog niet aan te pas. Pas toen de kinderen wat ouder werden en het kamperen echt ons ding bleek, begon ik eerst de binnenkant te kwasten. De eikenfineer werd vervangen voor een frisse witte en mintkleur en als eyecatcher werd de koelkast, de binnenzijde van deur en de achterwand van de keuken voorzien van een schoolbordverf. De verder styling is afhankelijk van wat ik onder de banken heb liggen: bloemen, planten, lampions, slingers, lampjes, kleden en kussens.’

Retro vibes
‘Na de binnenkant kriebelde het ook om de buitenkant aan te pakken. Toch kwam het er pas dit jaar van. Ik zoek namelijk een locatie om mensen te ontvangen die een life/loopbaan traject bij mij volgen. Als lifedesign coach richt ik mij op persoonlijke ontwikkeling, creativiteit en bewustzijn. Ik wil graag een eigenzinnige plek in de natuur, een plek waar je goed je zintuigen kunt gebruiken en dacht dat een caravan uitkomst zou bieden. Eerst werden de stickers met een föhn verwijderd en daarna ging er een mintgroene industriële verf op de buitenkant van onze caravan. Wauw! Eindelijk heeft ons huis op wielen een eigen look en is het niet meer zo’n saaie dertien in een dozijn exemplaar. En ondanks dat het nog een vrij jonge caravan is (nou ja…18 jaar :-0), heeft ‘ie toch retro vibes.
Toen de rest van de familie zag dat het geen Bassie en Adriaan onderkomen was geworden, kreeg iedereen zin om erin te gaan wonen. En dus werd de caravan in de Drentse bossen neergezet en zijn we vaak met het hele gezin te vinden in ons kleine groene huis in het bos.’

Hoe verder
‘Voor de coachinggesprekken blijkt de caravan een inspiratie te zijn voor nog een beter idee; een camper! Deze kun je nog makkelijker verplaatsen, parkeren en gebruiken als ontmoetingsplek. Het is de bedoeling dat deze dezelfde uitstraling krijgt als onze caravan, met hetzelfde logo; ‘Explore the unknown’.’